(gepikt van een plezant topic op een ander forum, enkele jaren geleden)
simpel: geef een stem aan je favoriete nummer en plaat van de artiest of band in kwestie. je hoeft natuurlijk niet op beiden te stemmen als je niet echt vertrouwd bent met de muziek.
iedere dag kiest iemand een nieuwe opgave. dat mag vanaf 00:00. eerst komt, eerst maalt.
je kopieert gewoon het lijstje van de voorgaande, geeft een stem aan je favoriet en achter je favoriete nummer/plaat zet je ook een * zodat het duidelijk is wat je gekozen hebt. en je rangschikt het lijstje ook altijd van de meeste stemmen naar de minste. altijd interessant om te zien wat iemands favoriete nummer is en welke platen over- dan wel gruwelijk onderschat worden. discussies zijn niet verboden en worden zelfs aangemoedigd (laat u gaan roen)!
ik zal in deze eerste post een lijst bijhouden van welke bands/artiesten al gekozen zijn, om misverstanden te vermijden.
soit, laat ons beginnen met een groep waar iedereen wel vertrouwd mee is. wel moeilijk om er 1 nummer van te kiezen...
The Beatles
nummer Tomorrow Never Knows (1)*
plaat The Beatles aka The White Album (1)*
EDIT zijn al gekozen: The Beatles Nick Cave & The Bad Seeds Cat Power Nick Drake Bob Dylan Einstürzende Neubauten dEUS David Bowie PJ Harvey Bruce Springsteen Metallica The Smiths Leonard Cohen Elvis Costello Captain Beefheart Tom Waits Smog R.E.M. The Velvet Underground Blur Pearl Jam Massive Attack The Cure Kraftwerk Beck Radiohead Elliott Smith Sonic Youth Patti Smith Brian Eno Neil Young Serge Gainsbourg Al Green Mogwai Hugo Matthysen Stevie Wonder Motorpsycho Pixies Air Pink Floyd Iron Maiden Jimi Hendrix The Stooges Nirvana Sigur Rós Björk Sufjan Stevens Evil Superstars Nine Inch Nails Wilco Can eels Arab Strap The Rolling Stones Talking Heads Death Cab For Cutie Weezer Bonnie 'Prince' Billy (en andere aliassen van Will Oldham) Roxy Music Richard Thompson Queens Of The Stone Age Wipers Kyuss Suede Dinosaur Jr. Joanna Newsom Joy Division John Cale Godspeed You! Black Emperor Ween Interpol New Order Fugazi Animal Collective Coldplay 16 Horsepower Nomeansno Fleetwood Mac At The Drive-In Grandaddy Led Zeppelin Butthole Surfers Scott Walker Tindersticks King Crimson Okkervil River The White Stripes Alison Krauss Caetano Veloso Four Tet The Mars Volta Johnny Cash Gorki Noordkaap U2 The Sisters of Mercy Buffalo Tom Ramones Randy Newman LCD Soundsystem Bloc Party The Flaming Lips Low Faith No More Frank Zappa My Bloody Valentine Zita Swoon (en Moondog Jr.) Hüsker Dü Joe Jackson The Replacements Wu-Tang Clan & co Tortoise Belle & Sebastian Pinback My Morning Jacket Múm Karate Talk Talk The Fall AC/DC The Police The Byrds Black Sabbath The Band XTC Portishead Echo & The Bunnymen The Clash Mastodon Lynyrd Skynyrd J.J. Cale Dead Kennedys Spinvis John Hiatt Aimee Mann Creedence Clearwater Revival Cowboy Junkies The Walkabouts The Residents Prince Manic Street Preachers Neurosis The Afghan Whigs Wire Funkadelic/Parliament Antony and the Johnsons Blondie William Elliott Whitmore Biosphere Blonde Redhead Red House Painters Kate Bush The Kinks The Shins Gram Parsons The Levellers Iron & Wine Townes Van Zandt Emmylou Harris Cocteau Twins The Chemical Brothers Yo La Tengo Jamie Lidell John Lennon Paul McCartney Curtis Mayfield Arcade Fire Admiral Freebee Sparklehorse Fatboy Slim Elbow The Beach Boys Van Morrison Robert Wyatt
_________________ want ik ben het waard.
Laatst bijgewerkt door Diskobox op ma 18 mei 2009 08:34, in het totaal 71 keer bewerkt
Geregistreerd op: wo 10 dec 2003 14:16 Berichten: 14404 Woonplaats: Leuven
The Beatles
nummer Tomorrow Never Knows (1) Blackbird (1) Wait (1) Happiness Is A Warm Gun (1) Eleanor Rigby (1) a day in the life (1) I Wanna hold your hand (1) * (ik hou nogal van de vroege garagebeatles)
plaat The Beatles aka The White Album (4) Revolver (1) Sergeant Pepper's... (2)*
Geregistreerd op: di 16 dec 2003 14:10 Berichten: 18384 Woonplaats: Jonestown
Mag ik ook discussies opstarten zonder een favoriet te noemen? Want ik snap dus echt niet wat mensen aan Sgt Peppers vinden. Ik hou ook van psychedelische rock maar die plaat is echt bucht (en ik heb het echt al verschillende luisterbeurten gegund).
Geregistreerd op: za 19 feb 2005 13:43 Berichten: 3602 Woonplaats: shiloh town
caesar schreef:
ik snap dus echt niet wat mensen aan Sgt Peppers vinden. Ik hou ook van psychedelische rock maar die plaat is echt bucht (en ik heb het echt al verschillende luisterbeurten gegund).
Geen idee eigenlijk, behalve dat ik er vrolijk van word.
_________________ ist disces puet ytieus estre ascoltez sus vies machinerie por disces
de hoogtepunten op sgt pepper's zijn van het beste dat de jaren zestig hebben voortgebracht (lucy in the sky,a day in the life,within you without you,...). voorts een tamelijk inconsistent plaatje (with a little help from my friends en getting better hebben wat mij betreft de tand des tijds niet doorstaan) maar ik kan me voorstellen wat voor een schokgolf het moet teweeg gebracht hebben toen de populairste groep ter wereld in volle hippietijd met zo'n geflipt conceptalbum op de proppen kwam.
Geregistreerd op: di 16 dec 2003 14:10 Berichten: 18384 Woonplaats: Jonestown
Dan toch liever Pink Floyds "Piper at the gates of dawn", een pak consistenter ook. Qua schokgolf zal het inderdaad wel geteld hebben. Nu, laat The Beatles-fans onder elkaar maar verder leuteren, de groep doet me tot op heden nu eenmaal te weinig om hier zwaar in discussie te gaan.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen